Ja osobno mislim da je dobra ideja portati Direct3D na linux i bio bih sretan kad bi tu podrsku dodali i komercijalni driveri (fglrx i nvidia-binary). Zasad to podrzavaju samo gallium3D open source driveri (koji jos ne dolaze s niti jednom distrom, nego ih treba sam kompajlirati - a top mogucnost im je glxgears
).
- Na taj nacin ce wine moci direktno pozivati Direct3D instrukcije win igara, umjesto da ih prije prevodi u opengl instrukcije --> brzi rad native windows igara pod wineom
- Direct3D je puuno jednostavniji standard i manje ogranicavajuci standard od OpenGL-a kad su u pitanju igre (za neke druge stvari je openGL bolji, npr. za vizualizacije podataka itd.). Upravo zbog toga je lakse pisati drivere za Direct3D nego za OpenGL, a tvorci igara su se ionako vec prilagodili pisanju Direct3D koda jer zele da im igre budu cim brze - iako bi im s OpenGL-om bilo lakse dizajnirati engine igre, za istu razinu kvalitete grafike uvijek cete dobiti manju brzinu s openGL-om nego s direct3D-om.
Da malo poblize objasnim tocku 2: zamislite da zelite nacrtati kuglu. U direct3D-u bi dali zahtjev driveru da vam omoguci pristup grafickoj kartici. Zatim bi vi racunali gdje se sve trebaju tocke iscrtati i koje boje (npr. na CPU-u ili bolje pomocu shadera), te bi na kraju rekli Direct3D-u da na tim mjestima nacrta tocke.
U OpenGL bi driveru jednostavno rekli "tu mi nacrtaj kuglu" i to je to. Svu pamet dalje radi driver.
Iako je prethodni primjer malo prebanaliziran, docarava razlog zbog cega svi proizvodjaci grafickih kartica preferiraju pisanje direct3d drivera - naprosto im je to jednostavnije. S druge strane, proizvodjaci igara direct3D mogu bolje iskoristiti: ako napisu dobar engine, on moze biti brz, a ipak crtati lijepe scene, no moze biti spor i ruzan (to smo svi primijetili igrajuci razne igre). S openGL-om nemaju takvu slobodu skaliranja - sve opengl igre rade priblizno jednako brzo, a ta brzina ovisi o tome kolko dobar driver za grafiku imate.